2016. december 23., péntek

Recept - Puha mézeskalács







Sziasztok!

Mindenhol azt olvasom, hogy puha mézeskalács receptet keresnek az emberek, úgyhogy most megírom nektek az enyémet. 

Hozzávalók:

1 kg liszt
0,5 kg porcukor
20 dkg olvasztott méz 
2 kávéskanál szódabikarbóna
2 kávéskanál fahéj
6 db tojás
diónyi zsír
pici tejföl

A mézet egy kb 1,5 decis pohárba szoktam kimérni, két pohár méz nagyjából megfelel a 20 dkg-nak. Mikróban olvasztom, nem kell nagyon forróra melegíteni. A pici tejföl nálam egy teáskanálnyi volt. 

Először a száraz hozzávalókat mértem a tálba, összekevertem, majd hozzáadtam a mézet, zsírt, tojást és a tejfölt, jól összegyúrtam. Kicsit hagyni kell állni. Fél óra szerintem elég, de többtől sem lesz baja.
A tészta nagyon ragad, de nem kell hozzá több liszt! 

Kb fél centi vastagra nyújtottam, szaggattam, tojással bekentem és közepes lángon 10 percig sütöttem. Néhányra raktam diót is. Díszíteni nem szoktam, mert úgy nem szeretjük.




Amikor már szép színe van, akkor érdemes tűpróbát alkalmazni. Úgy tűnhet, hogy még lágy a tészta, de ha már nem ragad rá a tűre, akkor nem kell tovább sütni, mert csak kemény lesz. 




Akkor lesz kemény a mézeskalács, ha: - vékonyra nyújtod a tésztát és/vagy
                                                                 - túlsütöd







0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

(c)2009 Mackó-lak. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger